Friday, September 19, 2014

梦话 压力?

室友刚刚告诉我说
我这两个月里每一天都在说梦话
炸到
真的吗?
我只知道自己睡眠不好
半夜惊醒是正常的事情
也常常发生
可是是为什么?
我一直认为自己不是那种会被压力折服的人
真的
说实在的
可能是自己过于理智一直自我催眠说自己不压力
头脑自动地输入了这种方程式
可是心灵的空虚
心灵上承受的压力
是无法避免的
心里其实是受不住了
mentally vs spiritually
mentally i can solve all the problems and face everything without feeling stress or anything else 
but spiritually i feel that i am weak
spiritually not = to emotionally 
my emotion i still can handle 
spiritually involves my confidence and relationship problems
i tend to feel that i am useless or i dont have anything that can make me feel confident in doing anything
relationship i tend to think many thing before i start a relationship 
either to get closer to a friend or try to befriend with someone


1 comment:

Seed said...

me too
我想应该是同样问题