Friday, August 8, 2014

压力

不知不觉地
我也开始感觉到了压力
可能是因为不够有规律
才刚刚适应了
又要结束又重新开始
每个礼拜都要重新适应

这里的竞争
有些激烈
每个人都是优秀的
不管是什么种族
大家都是经过了第一轮的筛选
再通过竞争来淘汰
只选特优

这里功课很多
很多都是自己不喜欢做的那种
画画 设计 之类的
然后 功课都是没有人催促要交的
而且有催的 交了没有改的
开始不明白自己为什么要做功课了
在这里一定要跟老师很好才能够得到自己想要的东西
答案 分数 解释 只有对你有好感的老师才能够帮组到你
至于我这一种 比较喜欢自己想自己通的
别人看来是高傲 自大
的确有一点自尊心太强
不喜欢求别人帮忙
可是我真的遇到问题时 会先问朋友
才来考虑找老师

答案什么的 我不懂得跟老师要
然后常常待在办公室里跟老师聊天或者抄答案 改功课
还是保持自己的style
自己明白自己在学什么就好
可是看着别人都把功课做得完完整整的
而且还有多做自己那面会有些内疚
自己的功课连该做的都没有做

虽然自己认为这些都不是什么压力
因为自己认为自己能够处理这一些
可是事实上身体已经承受不住
晚上会睡不好
会发恶梦 头昏脑胀等
都是睡眠不好开始的
在那里真的没有办法睡好
因为roommate
每个人的睡眠时间都不一样
我必须要陪他们迟睡
因为只要有灯光和杂音我就会很敏感
然后睡不着

i think that myself mentally is quite strong from certain point of view.
for example, i wont feel like i will 崩溃
and everything that in fact could cause stress , will be thought that it's small case
and i won't bother them anymore
but in some different point, i think that my mental is weak
my emotion is too easily being affected by the others
their acts that i dislike
and jealousy that came out of no where in heart
自卑感很容易侵袭我那虚弱的心

hope that i will be fine soon and the most important is
i could sleep well and rest well all the while so that i could face all the challenges in my life here
exam is starting on next tuesday
yet a lot of things not yet studied
a lot of homework not yet done
hope that i could manage to settle them in a peaceful manner

No comments: